RETOURNEREN & RUILEN
14 dagen bedenktijd
Klanttevredenheid staat bij Noorderwind Computers voorop. Als u niet tevreden bent met uw bestelling, doen we ons uiterste best om alsnog een tevreden klant van u te maken door met een passende oplossing te komen. U kunt uw bestelde producten binnen 14 dagen aan ons terugzenden. In die 14 dagen mag u de verpakking openmaken. Ook van bijvoorbeeld elektronica, kleding of schoenen. U moet uw aankoop normaal kunnen uitproberen of passen, zoals u dat in de winkel had gekund. Wilt u het product toch niet? Dan stuurt u het binnen de bedenktijd terug en hoeft u niet te betalen.
De eventuele kosten voor de retournering vindt u onderaan deze pagina. U kunt hierbij kiezen voor een vervangend product of voor teruggave van het aankoopbedrag. Wilt u een product terugsturen? Volg dan het onderstaande stappenplan of download het retourformulier en volg het stappenplan.
Stappenplan retourneren (en ruilen)
1. Log in op uw account op www.noorderwindcomputers.nl.
2. Ga naar het overzicht van uw bestelling(en) en selecteer de bestelling die u wilt ruilen of retourneren.
3. Meld de retouraanvraag aan door te klikken op de knop 'Artikelen retourneren'.
4. Wij beoordelen vervolgens uw verzoek. Wij streven er naar om dit zo snel mogelijk te doen, in de meeste gevallen ontvangt u binnen enkele uren per e-mail bericht(en) over de status van uw aanvraag. U kunt deze status ook bekijken in uw account.
5. Als uw retouraanvraag wordt goedgekeurd, ziet u de status 'In behandeling’. U ontvangt van ons een e-mail waarin staat beschreven hoe u het artikel naar ons kunt opsturen.
6. Vul het bijgesloten retourformulier in die u bij uw bestelling ontvangen heeft en voeg deze bij uw retourzending.
7. Na ontvangst, controle en verwerking van uw retournering zal de status aangepast worden naar 'Retour goedgekeurd'. In dit geval is het vervangende product naar u verzonden of het bedrag zal binnen 14 dagen op uw rekening worden teruggestort.
8. Bij gehele retour, zonder omruiling, krijgt u na controle het aankoopbedrag incl. reeds betaalde verzendkosten retour.
9. De kosten van retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Geen account?
Indien u een bestelling heeft gedaan zonder een account aan te maken, dan kunt u ons een email sturen naar onze klantenservice op e-mailadres klantenservice@noorderwindcomputers.nl. Vermeld hierin duidelijk:
1. Het ordernummer van uw bestelling.
2. De reden van de retournering.
3. De gewenste retouractie (een vervangend artikel, ruilen of uw geld terug)
U ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een reactie waarin staat hoe u het artikel naar ons kunt opsturen.
Let op: zonder onze goedkeuring vooraf kunt u uw bestelling niet retourneren. Wij kunnen uw retournering dan niet behandelen in onze administratie.
Uitzonderingen:
Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De volgende producten vallen niet onder de bedenktijd:
• Artikelen die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
• Artikelen waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.
Kosten:
De verzendkosten van een retour zijn altijd voor de klant, mits het een DOA of reparatie binnen garantietermijn bevat. Wanneer u wilt ruilen voor een andere maat, betalen wij de verzendkosten van de nieuwe zending voor u.
Wanneer door uw retour de aankoopwaarde van uw order onder €100 zakt, verrekenen we alsnog €4,95 (€6,95 voor EUR1) verzendkosten met het aan u terug te betalen of te crediteren bedrag voor de oorspronkelijke zending.
Waarom geen gratis retournering?
Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden (de bezorger, zoals PostNL, DPD, DHL, etc. verstuurt helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen retourneerkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels.
Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen (en behouden) dus gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten/retourneerkosten worden berekend.
De webwinkels die dus geen retourneerkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het door heeft op de 'geen retourneerkosten'.........Wij houden de kosten liever open en eerlijk!
Crediteren:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.